Dopo 30 min. ho rimpiazzato il led morto assicurandomi che fosse solo quello il problema e tutto è tornato OK, poi però mi sono ricordato di averla pagata e, dato che a me i soldi non li regalano, mi sono rivolto al venditore scrivendogli una mail dicendo che uno dei tre led era morto dopo pochi istanti dall'accensione della torcia.
Ecco cosa mi hanno risposto:
"Hi Stefano,
Thank you very much for your inquiry.
Let me try to help you with the situation. Could you please tell me more about problem your have experienced with the flashlight? I will try to help you with the situation in order to save you from the further trouble.
If you could provide a picture, it could greatly help us to indentify the problem and provide suggestion to you.
Looking forward to receive more information from you and assist you further with your concern.
Please feel free to ask if you have any other question.
Best Regards,
Jim
Customer Services Team
Manafont.com"



Dopo 16 giorni ecco la risposta:
"Hi
Thank you very much for your update and the photos.
I understand your concern now. This situation is new to me. I will first forward your concern to the manufacturer and try to find out a solution.
I will give you an update about this problem as soon as I can.
Please feel free to ask if you have more question.
Best Regards,
Jim
Customer Services Team
Manafont.com"
Ed arriviamo a stamattina:
"Thank you very much for your patience.
According to the manufacturer, the problem could be soldering problem. I think it is right time to begin your claim.
To file your claim, I will need the following information from you.
1) Pictures of the product you received (indication of product defect is critical, the one you provided is acceptable)
2) Picture of Product along with the parcel packaging (with shipping address shown)
I will speed up the claim procedure and get it reviewed and approved as soon as I can. Please also included a solution of your choice, I will can include it in your claim for a complete record.
Thank you very much for your patience and understanding.
Best Regards,"
E io secondo voi dopo 23 GIORNI che ho la torcia ancora conservo la busta a bolle con sopra il mio indirizzo? Volete ancora la foto del problema con affianco il mio indirizzo che avete già? Problema di saldatura??? Perchè invece non mi mandate voi il vostro indirizzo con la vostra foto così mando un paio di amici che conosco?

Adesso entrate voi in gioco, amici miei: che faccio?
1)Gli dico che modifico torce e che ho risolto con 7 euro e 10 minuti di lavoro? Che le saldature erano fatte bene ( si fà per dire, l'ho ripassate tutte io) e il led era effettivamente morto? Così decade la garanzia




2) Faccio finta di non aver ricevuto la mail e vivo lo stesso?
3) gli dico che me lo tengo così e ce hanno perso un cliente?
Accetto suggerimenti...intanto favo a fare una doccia per calmarmi....
Grazie ragazzi e scusate dello sfogo
