Imalent DM21 monolivello

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Budda
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da Budda » 25/11/2015, 20:03

Ma chi ti ha detto che hanno i ricambi?
I ricambi dovevi chiederli al produttore, il rimborso a GB. non ti vanno bene 5$? Nemmeno a me sarebbero andati bene, quindi avrei fatto una controproposta, ma sopratutto contattato Kathy.
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alessior100
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da alessior100 » 10/12/2015, 21:48

Chi mi da una mano a risolvere questo problema? Soprattutto con l'inglese perché mi pare che non mi capiscono!

Ho contattato il produttore, e hanno deciso di inviare a GB un tailcap di ricambio. Allora ho scritto a GB di questa cosa e di tenermi aggiornato sul quando arriva il pezzo. Bene, loro cosa mi rispondono? Che al massimo possono salire a 8$ di rimborso! Ma io non voglio il rimborso, se mi danno pure quello meglio, ma voglio che mi spediscono il pezzo che gli manda per me il costruttore!
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Budda
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da Budda » 10/12/2015, 21:54

nella tua mail ci deve essere in allegato la risposta di imalent, in cui dicono che mandano il tailcap a GB.
quindi scrivi:

Hello XXXXX,
thanks for your reply.
As you can see, I contacted Imalent and they are sending GearBest a new tailcap for me.
Can you inform me when the tailcap for replacement arrives to you, and when you send it to me?
I really appreciate your help.
Best regards,
Firma.
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Blux
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da Blux » 10/12/2015, 23:27

Ciao Alessio, mi dispiace per l'accaduto.
Perche' non ti avvali del servizio di reso gratuito PayPal?

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alessior100
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da alessior100 » 11/12/2015, 0:29

Ho già fatto il copia ed incolla della risposta imalent, e GB mi risponde dicendomi che posso arrivare a 8$.
Domani vi pubblico la discussione..

Con Paypal? cioè? il prodotto mi è arrivato ma difettoso.....paypal non credo che possa fare niente in questi casi...
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Blux
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da Blux » 11/12/2015, 1:50

Dai un occhiata a questo link https://www.paypal.com/it/webapps/mpp/refunded-returns
Stando a queste indicazioni, non dovresti avere nessun problema ad avvalerti del servizio di reso gratuito PayPal.
Qualcosa non è come te lo aspettavi? Non c'è problema.

Troppo grande, troppo piccolo, danneggiato, diverso dalla descrizione… Qualunque sia il motivo, non preoccuparti. Restituisci l'oggetto, chiedi un rimborso e le tue spese di reso possono essere rimborsate.

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alessior100
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da alessior100 » 23/12/2015, 15:31

Questi sono i messaggi intercorsi con GB.

Qualcuno mi puo scrivere il messaggio per dargli risposta, e fargli capire che io voglio semplicemente il tailcap di ricambio che imalent gli spedisce a loro per me...

TESTO:

Soggetto: Imalent DM21 defective

Gearbest Customer Support  A :11/12/2015 07:54:02 UTC
Dear,
Thanks for your message.
We sincerely sorry to hear this about your item.
We would like to work together to resolve the issue to your satisfaction.
Please review our warranty here:
http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
Therefore we kindly ask you to follow these steps:
Please provide us the item code of the defective item.
Please describe the defective items in detail.
Please send us clear picture or a video of defects in good lighting. PS: Ideally, the photos should be clear and focused, under good lighting conditions, and taken at close and medium distance.
A video to show the issue will be useful to help you probelm.
Please keep the attachment below 2MB and use any of these formats gif, jpg, png, bmp, doc, xls, txt, rar, ppt, pdf.
We will do our best to help you.
We look forward to hearing from you.
Thank you for your cooperation.

A :11/13/2015 02:59:06 UTC
https://www.youtube.com/watch?v=dF7l-xn81oU
This is the video link the defect of the MD21.
Attached photo with the object code
Problem: the rotary switch does not work, but the wheel does not adjust the brightness.
attachment 1 attachment 2

Gearbest Customer Support  A :11/16/2015 08:57:32 UTC
Dear
Thank you for your message. So sorry for my later reply.
We are so sorry to hear that and we wish to apologise for all the inconvenience that caused you.
We have submitted your issue to our technician who will provide the solutions to your issue.
Could you please wait for 4 more business days and contact us about your issue once again?
Thanks for your patience and kind support.
If you have any further questions please feel free and contact with

A :11/24/2015 10:03:52 UTC
News?
four business days have passed!

Gearbest Customer Support  A :11/25/2015 05:45:44 UTC
Dear
We wish to apologise for all the inconvenience that caused you.
After examining your case, we would like to solve the issue by offering you the following options:
1: Partial refund ( No return)
We can offer a partial refund $5 on your GB wallet with extra points.
2: Send the item back to us and accept a full refund
You can send the item back to us with the complete label and original package, the shipping cost is on your side.
Then we will provide you a full refund of the item price (not including freight and insurance fee).
Could you please let me know your decision?
Thank you for your cooperation and understanding.

A :12/04/2015 11:14:30 UTC
I contacted Imalent and I explained the defect.
Here is their response: "We will ship one tail cap to Gearbest and let them send to you. Best regards,Shellen"
So I wait present your response concerning the tail-cap replacement
thank you

Gearbest Customer Support  A :12/07/2015 01:37:03 UTC
Dear
So sorry for my later reply and i sincerely apologise for that.
We wish to apologise for all the inconvenience that caused you.
We have consulted with our manager, we are only able to provide you a partial refund for at most $8 on your wallet.
This is the biggest concession we could make.
Could you please let me know your decision?
Thank you for your cooperation and understanding.
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Budda
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da Budda » 23/12/2015, 16:14

Te l'ho scritto sopra.
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da alessior100 » 23/12/2015, 16:48

Ok, grazie....
Gli ho scritto come dici tu.....
Vediamo cosa capiscono stavolta.... :LaughOutLoud:
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Re: Imalent DM21 monolivello

Messaggio da alessior100 » 24/12/2015, 11:07

Questa è la risposta, chi me la può tradurre? Che google traduttore non ci ha capito granche! Grazie

We would like to extend our apologies for this inconvenience.

We are so sorry to tell you that we do not receive the tail cap, thus we are not able to resend the item for you.

Kindly refer to our warranty policy here:http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html and terms and conditions from
http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.html

After reviewing your case,it has passed 45 days money back guaranteee, but you can send it back for free repair. First, you may check with the post office the cost to return the item before deciding.
Please review our possible solutions:
1)Keep the item and accept partial refund on GB Wallet (credit).
We can offer refund at most 20% of item price which is 5 USD on your wallet and reward you with extra points(e.g. If your refund is 1USD = 5 points ,3USD =3*5 points => get 15 points etc). This amount can be used for your future orders.

2)Resend the item with partial price and shipping fee.
We kindly ask you pay 19 USD for reshipping and handling fee.
In that case, you will receive the item 10 to 25 working days after dispatch date.
Please reconfirm your address as follows:
Consignee name:
Detailed address:
City:
State:
Zip code:
Country:
Phone number:

Can you please let me know your decision? You may first check the cost of returning item back to us in China before deciding.
I look forward to hearing from you.
Thank you for your understanding.
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